Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с термостат или...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от itso_a Покажи съобщение
    Здравейте колеги,
    От няколко дни откакато паднаха температурите, забелязах, че температурата не се покачва повече от 70 градуса. Освен това за 100км. градско резервоара се изпразни наполовина според бензиномера (беше зареден догоре). Всичко това го отдадох на ниските температури. Но днес на връщане от работа ето какво забелязах (пътят ми е около 10км. само градско, температура на въздуха +1гр.) - след около 4-5мин. темп. се вдигна на 70гр., след още около 5мин. стигна 90гр. Дотук добре. Изненадах се, когато пак погледнах темп. след 1 мин. - тя отново беше се заковала на 70гр. и докато се прибера си остана толкова (още около 10тина минути). Това нормално ли е според Вас или имам някакъв проблем? Някъде тук във форума бях прочел, че ако не вдигне температурата работи в някакъв сервизен режим и разходът се вдига?
    Не разбирам нищо отавтомобили.
    Предварително благодаря за всички отговори и мнения!
    ...според мене,проблеми с термостата-нямаш......щом бързо се качва температурата,значи ти върти само малкия кръг(до тук добре-терм. е затворил),щом пада след като е стигнал мотора 90 значи ти отваря термуса(пак всичко е Ок).....значи,нямаш грижи....но това с разхода хич не ми харесва,обаче тука да се намесват бензинджийте....успех.
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
      ...според мене,проблеми с термостата-нямаш......щом бързо се качва температурата,значи ти върти само малкия кръг(до тук добре-терм. е затворил),щом пада след като е стигнал мотора 90 значи ти отваря термуса(пак всичко е Ок).....значи,нямаш грижи....но това с разхода хич не ми харесва,обаче тука да се намесват бензинджийте....успех.
      ....но това с разхода хич не ми харесва,обаче тука да се намесват диагностиците....успех.
      Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
      156 1.8TS 16V (01.2001)
      147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
      0879369082

      Comment


      • #18
        Толкова неща изписахте и никой не му каза как най-елементарно (за негово успокоение), може да провери дали му бачка термостата.

        @itso_a
        Като тръгнеш и малко ти загрее колата ( да ти отлепи стрелката на пъвото деление), слез и пипни водното съединение, което отива от радиатора към термостата - трябва да е студено (тоест термостата да ти е затворен), защото водата циркулира в малкия кръг. След това, като вдигнеш към 90C, пак слез и пак го пипни това същото гумено съединение - трябва да е горещо, което означава, че термостата е отворил. Тези елементарни проби показват дали функционира правилно термостата - тоест дали затваря и дали отваря. А вече дали на правилната температура отваря, може само диагностиката да покаже. Иначе в това студено време трудно загряват - питай ни нас с JTD-a, дето мръзнем като кучета в това градско и тъкмо се зарадваш, че е вдигнало температура за да пуснеш парно и като врътнеш на макс вентилатора и на следващото задръстване пак пада температурата на 60-70C. Иначе за разхода ти, сега в тези условия, определено е повишен. От една страна е много студени много бавно загрява, което води до голям преразход, като добавиш и боксуването, реално изминаваш повече километри (засичаш ли си ги ?). Ако обаче преразхода ти е доста голям и не можеш да си го обясниш, тогава на диагностика. Обичайно заподозрените в този случай са ламбда сонда или дебитомер. Успех!
        Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
        Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
        Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
        Alfa Romeo 156, 2.0TS

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Jivko7777
          Ако си сложил Вернет 88 гр. да иначе заводско си е 78/82!
          Видях ти линка ! Но кой и за къде го е писал - не се знае ! То в африка и термостат може да не слагат !
          Да видим какво се предлага на нашия пазара !
          http://axm-auto.com/index2.php?brand...at=1&subcat=19

          Всички посочени марки работят на 88 гр.
          Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
          159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
          NEW 159 2.0 JTDm Black TI

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщение
            Видях ти линка ! Но кой и за къде го е писал - не се знае ! То в африка и термостат може да не слагат !
            Да видим какво се предлага на нашия пазара !
            http://axm-auto.com/index2.php?brand...at=1&subcat=19

            Всички посочени марки работят на 88 гр.
            Оригинален термос преди 3 г. като си взимах на Бехр пишеше на него 78/82 и си стои сега зимата на 80, лятото 85, и вервай така ми е много по добре особенно лятото
            156 2.4JTD 136+ PS

            Comment


            • #21
              Благодаря за всички отговори и коментари. Само това ме притеснява, и затова отворих тази тема, че вече 5 година се прибирам по един и същи път, през едни едни и същи сфетофари и задръствания и винаги докато се прибера темп. ми е 90, а вчера при "нормална" температура от +1гр. си остана на делението м/у 50 и 90 (сега вече разбрах, че това отговаряло на 80 ). Питам първо тук да получа мнения от колеги защото вече изпитвам истински ужас от "компетентните" майстори по сервизите.
              Белисимата 156 1.8ТС 1999г.

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от itso_a Покажи съобщение
                Благодаря за всички отговори и коментари. Само това ме притеснява, и затова отворих тази тема, че вече 5 година се прибирам по един и същи път, през едни едни и същи сфетофари и задръствания и винаги докато се прибера темп. ми е 90, а вчера при "нормална" температура от +1гр. си остана на делението м/у 50 и 90 (сега вече разбрах, че това отговаряло на 80 ). Питам първо тук да получа мнения от колеги защото вече изпитвам истински ужас от "компетентните" майстори по сервизите.
                карай си колата нищо и няма!
                156 2.4JTD 136+ PS

                Comment


                • #23
                  Аз не разбирам за кви 80 градуса си лафите и за кви ЖТД-та при положение че колата му е 1.8 тс като му гледам подписа
                  EX-AlfaRomeoSuper155 2.5 V6 + Remap by O.E.Motorsport and LPG Injection
                  EX Mazda 6 2004 +Lpg ----EX SAAB 9-3ss 2.8V6-AERO 250hp MY2006 - With LPG+obd
                  NOWAudi a6 c6 Allroad 3.2 FSI + LPG

                  Comment


                  • #24
                    Що имам спомени, че бях чел някъде 92 на 88 градуса?
                    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                    156 1.8TS 16V (01.2001)
                    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                    0879369082

                    Comment


                    • #25
                      Когато имах 1.8 ТС, със същия симптом проблема излезна -датчика за уреда на таблото.
                      Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
                      159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
                      NEW 159 2.0 JTDm Black TI

                      Comment


                      • #26
                        според "аутодата" термостата отваря м/у 81/85 градуса според "текдок" всичко е на 88 градуса в сервиза има 4бр. стари на всички пише 88 град ! Според мен уреда ти на таблото се е повредил (както на доста 156ци) и показва с 10 град. по ниско
                        146 ti пилена сгъстена и портната ежедневка
                        145 jtd венера полиуретанс ендуранс тиим

                        Comment


                        • #27
                          Първоначално публикувано от didko_boy Покажи съобщение
                          според "аутодата" термостата отваря м/у 81/85 градуса според "текдок" всичко е на 88 градуса в сервиза има 4бр. стари на всички пише 88 град ! Според мен уреда ти на таблото се е повредил (както на доста 156ци) и показва с 10 град. по ниско
                          дидко бойс на жтд е 78/82
                          156 2.4JTD 136+ PS

                          Comment


                          • #28
                            Понякога, като чукна уреда и стрелката леко се помръдва напред. Не много, по-малко от 1 см.
                            Аз съм с БЕР (78 гр.) и сега зимата стрелката ви стои на 80 градуса (чертата между 50 и 90).
                            Лятото имам друг проблем, но той е от радиатора, защото ми липсват ламели (или там както се казваше). Лятото ми грее до 100 градуса (стрелката между 90 и 130) в града. Това не е висока температура за тази кола, но казвам. Така, че понякога играта на температури, особено в лятото стават и благодарение на радиатора.
                            ALFA ROMEO 147 1.9jtd 8v 2006 г.
                            DAEWOO Matiz 0.8 2000 г.

                            ВАЗ 21079 1990 г.

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от milev86 Покажи съобщение
                              Понякога, като чукна уреда и стрелката леко се помръдва напред. Не много, по-малко от 1 см.
                              Аз съм с БЕР (78 гр.) и сега зимата стрелката ви стои на 80 градуса (чертата между 50 и 90).
                              Лятото имам друг проблем, но той е от радиатора, защото ми липсват ламели (или там както се казваше). Лятото ми грее до 100 градуса (стрелката между 90 и 130) в града. Това не е висока температура за тази кола, но казвам. Така, че понякога играта на температури, особено в лятото стават и благодарение на радиатора.
                              А първа степен върти ли?
                              156 2.4JTD 136+ PS

                              Comment


                              • #30
                                Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                                А първа степен върти ли?
                                Така и не мога да разбера. Перката се върти лятото, но незнам 1 или 2 степен е...?!
                                ALFA ROMEO 147 1.9jtd 8v 2006 г.
                                DAEWOO Matiz 0.8 2000 г.

                                ВАЗ 21079 1990 г.

                                Comment

                                Working...
                                X